Hírek

Új köntösben az új kihívásokra – 25 év után megújul az UGP logó

Nemrég 25 éves évfordulónkat ünnepelte cégünk most pedig elérkezettnek láttuk az időt egy kis frissítésre, egy új, modernebb logó bevezetésére. A márka logója immáron több, mint 25 éve változatlan volt, azonban most egy frissítésen esik át, mely akár egy izgalmasabb korszak kezdetét is jelezheti az UGP életében. Hiszünk a változásokban és szeretjük is őket. Új köntösben az új kihívásokra – 25 év után megújul az UGP logó.

UGP logó története

Elfogultság nélkül mondhatjuk, hogy az UGP logóját szinte mindenki ismeri, akinek valamilyen tárolási problémája volt már életében. Rendkívül jól beazonosítható és felismerhető kék színeivel és salgó polcok sziluettjét ábrázoló vizuális elemeivel. 1995-ben alapította cégünket Kalapos János és ezzel egy időben meg is született az első UGP logó. Az akkori korban rendkívül újító és modern dizájnnak számított, ám most úgy döntöttünk picit felrázzuk a logót és megújítjuk az arculat vizuális identitását. Hiszen, ahogy Kazinczy mondaná:
„Az újítást, még ha jó és szükséges is, sokan ellenzik. De újítás nélkül nem lehet tovább építkezni.”

Ezt kb. 200 éve mondta, de még mindig nagyon érvényes és aktuális. Működésünk egyik alappillére a folyamatos fejlődés és fogékonyság az innovációra.

Milyen az új UGP logó?

Az új logó sokkal modernebb és letisztultabb, mégis tökéletesen illeszkedik az eredeti koncepcióhoz. A cél az volt, hogy a márka továbbra is felismerhető maradjon, de egyúttal megfeleljen az új digitális környezet követelményeinek. Az UGP ugyanis nem csak salgó polc bolt és telephely, hanem online is elérhető felület, digitális salgó polc webáruházat üzemeltetünk. A logótervezési folyamat bizony nem egyszerű feladat. Az első lépés az, hogy a cég megfogalmazza az igényeit és a célt, amit a logóval el szeretne érni. Ezután jön a tervezési fázis, amely során a tervezők különböző verziókat készítenek a logóból, majd azokat tesztelik és értékelik. A folyamat során fontos figyelembe venni a márka személyiségét, értékeit és célcsoportját is. A logó tervezésekor fontos még figyelembe venni a színek, a betűtípus és a szimbólumok megfelelő kombinációját. A színeknek jelentése van, és kifejezhetik a vállalkozás értékeit és céljait. Új logónkat kollégánk Fehér Zsolt álmodta és tervezte meg. Mindenkinek elnyerte a tetszését és egyöntetűen egy nagy igennel szavaztunk rá, mikor elénk tárta ötletét.

Miért tartjuk fontos elemnek logónkat?

Egy cég logója nagyon fontos szerepet tölt be a márkaépítésben. Az embléma segít azonosítani a vállalatot és megkülönböztetni azt a versenytársaktól. A megfelelően tervezett logó erősíti a márka hitelességét és megbízhatóságát is. A logó által közvetített üzenetek hatékonyan befolyásolják a fogyasztói döntéseket, így nem szabad alábecsülni ennek a tervezési folyamatnak a fontosságát. Örülünk, hogy Zsolt kollégánk ilyen nagyszerűen oldotta meg ezt összetett és számunkra kiemelkedően fontos feladatot.