UGP

Interjú Kalapos Jánossal az UGP Raktártechnika Kft. tulajdonosával 

„Egy vállalkozás neve mindig legyen a garancia arra, hogy a termék is kiváló.” 

Interjú Kalapos Jánossal, az UGP Raktártechnika Kft. tulajdonosával 

Az UGP Kft. nevét már sokan ismerik a logisztika és raktározás területén. Kevesen tudják azonban, hogy a METALSISTEM csoport magyarországi képviseletében már negyed évszázada magas európai színvonalú és innovatív termékekkel képviselteti magát a piacon.

Szakmai és üzleti céljaink egy irányba mutatnak: együtt fejlődni, a változó világ kihívásainak megfelelni és folyamatosan olyan megoldásokat nyújtani, mellyel ügyfeleink életébe a rend mellett az elégedettség érzését is megteremtsük. Célunk, hogy logisztikai problémák esetén mindig tudják, hogy nálunk keressék a megoldást. A 25 éves évforduló alkalmából kérdéseinkre Kalapos János válaszolt. Interjú Kalapos Jánossal, az UGP Raktártechnika Kft. tulajdonosával:

Mi az a szó, ami először eszedbe jut az UGP-ről?

Erre mi mást is lehetne válaszolni, minthogy: csavarmentes salgópolc! Legfőbb célunk, hogy ha bárkinek erre a termékre van szüksége, egyből ránk gondoljon. Úgy vélem, ehhez nagyon jó úton járunk. 

Személy szerint neked honnan jött az ötlet, hogy salgó polcokat fogsz árulni?

Korábban is polcok értékesítésével foglalkoztunk, de miután megismertük a METALSISTEM céget és a termékeiket, azonnal nyilvánvalóvá vált a csavarmentes polc nagyszerűsége. Felismertük, hogy a jövőben egyre nagyobb lesz az igény a csavarmentes polc iránt, hiszen a mai rohanó világban mindenkinek az idő a legfontosabb szempont. Ugyanis, ha valaki salgó polcot vesz, akkor nem mindegy, hogy órákat tölt a szereléssel vagy tíz perc alatt készre szerelheti a megvásárolt polcát.

Melyek voltak a cég kialakításának főbb alappillérei? Melyek azok az elvek, értékek, amiket szem előtt tartottál és tartasz a mai napig?

Azt mondják, az elégedett vevő a hosszú és sikeres vállalkozás titka. Ennél jobban nem is lehetne összefoglalni az üzletpolitikánkat. Megbízható és jó minőséget értékesíteni mindig is fontos volt számomra, számunkra. Az alapfilozófiánk, amit ma is követünk: „mi nem vasat akarunk eladni, hanem egy jó megoldást”!

Célunk mindig az ajánlatkérő által meghatározott problémára egy olyan megoldási javaslatot adni, hogy az mind használhatóság, mind helykihasználás és mind a bekerülési ár szempontjából a lehető legideálisabb legyen számára. Az a legfontosabb, hogy elégedett legyen a vásárló a javasolt tárolási technológiával, valamint érezze, hogy jó megoldást biztosítottunk neki a tárolási problémára. 

Mi változott az elmúlt 25 évben? Mik a tapasztalataid?

Tapasztalataim szerint régen szinte csak az ár számított, semmi más. Csak akkor vásárolt a vevő, ha te voltál a legolcsóbb. Azonban a válság óta egyre inkább előtérbe került az a felfogás, miszerint nem mindig a legolcsóbb a legjobb választás. A vevői kultúra mára megváltozott: kérdéseket tesznek fel, például próbálják megérteni a terméket: miért jobb a csavarmentes polc mint, a csavaros. Egyre nagyobb feladatunk ezáltal a vevők edukálása, ami egyben hosszútávú befektetés is, mely nem csupán megéri, hanem szükségszerű is.

Mit gondolsz, melyek a sikeres vállalkozó fontos attribútumai?

Legfőbb célunk, hogy konstans jó minőségű termékekkel legyünk a piacon, ahol a megbízhatóság nem kérdés, hanem kötelező. Egy vállalkozás neve mindig legyen a garancia arra, hogy a termék is kiváló. Egy jó vállalkozás figyeli és nyomon követi a piac jeleit és visszajelzéseit. Mindemellett rendkívül fontos a jó csapat kiépítése, a megfelelő sarokkövek kialakításával.

Ha már a kollégákat említetted, mesélj egy kicsit az UGP csapatról!

Sok a fiatal kollégánk van, és főleg a különféle személyiségek színezik meg a cég arculatát és mindennapjait. Hiszem. hogy a sokféle látásmód ad garanciát a sokrétű megoldásorientált problémakezelésre. Alapvetően egy vidám csapat dolgozik a cégnél, mert nem csak az fontos számunkra, hogy hatékonyak legyünk, hanem az is, hogy a napi 8 órás munkavégzést egy kellemes és vidám közegben tegyük.

Mik a terveitek a jövőre nézve? Mi a víziód? Mi teljesedjen be mondjuk a következő 3 évben?

A jövőre nézve szeretnénk tartani a „kis lépésekben előre” elvét és az optimista látásmódot.

Véleményem szerint a hirtelen nagy emelkedés helyett inkább a biztos apró léptekkel előre elve nyújthat nekünk hosszútávú perspektívát. Tapasztalatainkat felhasználva és folyamatosan képezve a tudásunkat szeretnénk tartani a növekedési pályánkat. A következő három évet illetően bizakodóak vagyunk. Hiszem, ha az elkezdett úton maradunk, hosszútávon növekedést és fejlődést hoz számunkra.

A weboldalon több helyen is kiemelitek a megbízhatóságot és a transzparens működést a szakértelem mellett. Miért fontos számotokra ezt kiemelni a mai világban?

A mai világban egyre inkább felértékelődik a megbízhatóság és a szakértelem. Jönnek-mennek az új kis cégek, de az igazán kemény feladat: transzparensen fenntartani az adott minőséget több évtizeden át. Szeretnénk kitűnni a piaconról, hogy nem csak jelen vagyunk, de az UGP egyfajta minőségi színvonalat és a problémák optimális megoldását jelent ügyfelei számára.

Egy éve tombol a koronavírus. Hogy élitek meg? Van, amire nagyobb hangsúlyt fektettek most?

A piac diktálta változásokra igyekszünk mindig gyorsan reagálni. Figyelembe vesszük az igények változását és ha lehet, próbálunk még inkább vevőbarát és vevővőorientált megoldásokkal és szolgáltatásokkal előállni. Természetesen a járványügyi előírásokat és kollégáink, ügyfeleink biztonságát prioritásként kezeltük az egész időszak alatt.

Egy ilyen folyamatosan fejlődő világban elkerülhetetlen az állandó tanulás, fejlődés. Ti mit tesztek azért, hogy mindig képben legyetek az új dolgokkal, lépést tartsatok a trendekkel?

A cégen belüli továbbképzések és ismeretanyagok bővítése rendkívül fontos számunkra. Két oldalról közelítjük meg a kérdést: egyrészt a gyár által kapott friss információkat, a legújabb technológiai megoldásokat folyamatosan nyomon követve fejlesztjük a vállalkozást, másrészt a személyes tudásfejlesztéseket a piaci igények és a dolgozó személy érdeklődése alapján határozzuk meg. Ez azért fontos, mert így nem csak egy dolgozó tudást fejlesztjük, hanem a céget is. A személyre szabott fejlesztés pedig szinte garanciát biztosít a sikerre.